Tuesday 17 December 2013

desas desus semakin bertiup kencang kerajaan BN bakal tumbang, 27 MP niat keluar terbang

KUALA LUMPUR 17 Dis - Watak keji Pembangkang di lihat telah menggunakan sepenuhnya isu kenaikkan satu persatu harga barang selepas pru 13 sebagai senjata ampuh untuk membelasah kerajaan BN bertalu-talu, terbaru dari cakap-cakap di dalam kamar parlimen, seramai sekurang-kurangnya 27 orang ahli parlimen BN mahu keluar secara senyap dari parti BN kerana sudah hilang kepercayaan terhadap kerajaan. 

desas desus ini dikuatkan lagi dengan khabar-khabar di sebalik tirai pintu yang mana ramai ahli parlimen BN tidak berpuas hati dengan tindakan bodoh kerajaan dalam menangani isu yang mana sesuka hati menaikkan harga barang untuk mendera rakyat dan seterusnya rakyat akan bertambah terus membenci kerajaan.

dari maklumat yang ajensi dapat dari kotak email seorang ahli parlimen BN yang tidak mahu namanya di siarkan berkata, "kenaikan harga barang oleh kerajaan kita, telah membuatkan rakyat hilang percaya sama sekali terhadap janji-janji kerajaan, saya juga berasa apa yang rakyat rasakan kini, dengan kos sara hidup yang terlalu tinggi di tambah pula beban hutang isi rumah mencecah 83%" 

"saya tidak nampak kerajaan akan berbuat sesuatu untuk mengatasi masalah ini, malahan menambah masalah lagi dengan segalanya di naikkan, saya dan beberapa rakan-rakan parlimen saya, telah sebulat suara secara rahsia untuk memberikan undi kami kepada pembangkang di parlimen jika persidangan penggal pertama yang bermula pada tahun hadapan". 

manakala seorang lagi ahli parlimen BN yang sempat di temubual ajensi berkata "perkara ini tidak boleh di tangguhkan lagi dan saya terpaksa merahsiakan dahulu perkara ini bagi keselamatan kami, ini kerana saya juga terkesan dengan rakyat di parlimen saya yang mengeluh berkenaan kos sara hidup dan kenaikkan harga barang termasuklah minyak dan barang asas keperluan".

seorang lagi ahli parlimen BN yang  meluahkan rasa tidak puas hati kepada ajensi pula berkata "apakah tujuan sebenar kerajaan menaikan semua harga barang satu demi satu ini? adakah untuk membalas dendam pada rakyat yang tidak menyokong kita selama ini?" 

"saya sangat tidak berpuas hati dengan keadaan sekarang, jawapan menteri-menteri semasa menjawab soalan dari rakyat juga amat memilukan serta menampakkan kebodohan BN itu sendiri, saya juga mungkin akan mempertimbangkan untuk mengundi undi tidak percaya pada sesi persidangan penggal pertama 2014 ini"

Mengikut hasil kajian dan laporan pihak Ajensi, sokongan dari rakyat kepada pembangkang yang mendapat 51.8% pada 5Mei lalu telah meningkat sekurang-kurang 13% lagi menjadi 64.8%, Sokongan ini didapati dari penyokong BN sendiri, di media-media social. - Ajensi Berita Fakap

Ulasan Prof EP dengan Dalil
"kezaliman sudah di peringkat akhir, fikir-fikirkan dan selamat melawan"

Ulasan Dr Twet dengan kasut keselamatan sais 11
"rakyat raja kepada pemerintah, ketuanan rakyat budaya kita"


23 ulasan :

Unknown said...

ni betul ker bohong?.. jgn auta jerk

jinchuuriki_99 said...

Harap-harap betul...


Unknown said...

Ye ke ni....dah banyak kali dah dengar cite mcm ni....last sekali hampehhhh!

Unknown said...

Ye ke ni....dah banyak kali dah dengar cite mcm ni....last sekali hampehhhh!

Anonymous said...

Yang kaye mp2 yang makan tepi ni.... Yang telus terasa gak semua ni.... Harap2 semua betul! Insyallah....

Anonymous said...

Ala pkara cm ni pnah kecoh dlu... bw p luar ngra snyp la puak2 ni...

kiddokit said...

ini kan ajensi berita fakap (FUCKUP!)....kahx3! manalah ada berita benar, tapi penuh sinis dan tepat.

P2u said...

Saje nk gertak je ni..

Unknown said...

Betul tu kena buat betul2 kali ni kalau tak rakyat mampus.. lama2 mcm ni..

Unknown said...

Betul tu kena buat betul2 kali ni kalau tak rakyat mampus.. lama2 mcm ni..

Anonymous said...

Tu nak gi luar negara shopping...pastu masuk balik sokong ....biasala... asyukkk...

Anonymous said...

lagi citer lawak king .. ada ker mp bn begitu ada telor nak keluar parti....maharaja lawak pon tak selawak ini..klau dijual mak baspak dia org pon mp2 ini tak akan kluar parti..admin klau ada citer lebih lawak lagi tolong post yer

Anonymous said...

Kalau menteri keluar parti pun. Da nama dia pun penipu. Pegi pati mane pun nt dia tipu gak. Ptuih..

Unknown said...

Tiada kesahihan!

Unknown said...

Tiada kesahihan!

tungkaran hati said...

Kenapa poster tuu guna bahasa Inggeris....hina sangatkah bahasa Melayu atau hina sangatkah Melayu jadi pemimpin....
Bahasa jiwa bangsa!

Don said...

Komen saya.....di kalangan mp pemerintah.....mungkin ada yg berhati perut, bukan membuncitkan perut sahaja, ada yg berjiawa rakyat, amanah,jujur dan ikhlas......tetapi....jika melompat.....adakah negara akan stabil ?.....atau semakin porak peranda?....banyak kemungkinan....x mampu nak dijangkakan......tunggu dan lihat

Anonymous said...

Kalo awal2 dah kecoh confirm xkn jd ny..

sepet said...

ini semua poyo... jiwa ahli umno untuk membolot khazanah bumi dari awal lagi. tak akan sekali-kali mereka memasuki lumpur yang di huni rakyat marhaen.

PAKAI OTAK said...

JANGAN PERCAYA..INI MAINAN MEREKA(UMNO/BN)..

almukminu said...

Sumber?

Anonymous said...

Kalau betul ni alhamdulillah.semoga pemerintah yg zalim ditumbangkan sehingga tak dpt bgun lagi.aamin.

Anonymous said...

Satu Lawak Bodoh Oleh ABF..
Sat2 nk gelak guling atas lebuh raya karak .. huahahahahahaahaha

Post a Comment